معماهای نماز

معماهای نماز

. الف: كدام وضويى است كه قسمتى از اعضاى وضو شسته نمی ‏شود؟
ب: كدام وضويى است كه صورت و دستها را به گونه مخصوصى در ميان آب قرار مى‏دهيم؟
ج: كدام وضويى است كه كارهاى آن يكى پس از ديگرى انجام میشود؟


5. الف: آن چيست كه قبل از نماز مى‏گيريم؟
ب: آن چيست كه در بين نماز مى‏گيريم؟
ج: آن چيست كه در ماه رمضان مى‏گيريم؟

 

6. الف: چه كسى بايد وضو بگيرد؟
ب: چه كسى نبايد وضو بگيرد؟
ج: بر چه كسى مستحب است كه وضو بگيرد؟


7. الف: كسى كه قبل از نماز شك كند كه آيا وضو گرفته يا نه، حكمش چيست؟
ب: كسى كه در ميان نماز شك كند كه آيا وضو گرفته يا نه، چه حكمى دارد؟
ج: كسى كه بعد از نماز شك كند كه آيا وضو گرفته يا نه، حكمش چيست؟

 

8. جمله ‏ها را كامل كنيد
الف: آب وضو بايد .......................................
ب: آب وضو بايد ..........................................
ج: آب وضو بايد ...........................................


9. الف: در كدام مكان نمى‏توان وضو گرفت؟
ب: در كدام مكان مى‏توان وضو گرفت؟
ج: در چه مكانى فقط افراد خاصى مى‏توانند، وضو بگيرند؟


10. الف: در كجا بايد وضو گرفت؟
ب: در كجا بايد تيمم نمود؟
ج: در كجا بايد هر دو را انجام داد؟

 
1. از اول آفتاب تا ظهر وقت به جا آوردن مرا داری، 9 قنوت دارم و دو رکعتی ام؛ فعلا واجب نیستم و مستحبم، اما وقتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تشریف آوردند واجب می شوم؟


2. الف) برای آشنایی بیشتر با من به این آیه دقت کنید: "واقیموا الصلوه و اتو الزکاه و ارکعوا مع الراکعین".
- من مصداقی برای بیت شعری معروف هستم: "بنی آدم اعضای یکدیگرند، که در آفرینش ز یک گوهرند"
ب) جبرئیل آرزوی به جا آوردن مرا داشت.


3. الف) مرا به انواع مختلفی می شود خواند؛
ب) خدا نکند که من بر شما واجب شوم؛
ج) دارای 10 رکوع و 2 رکعت هستم؛
د) مرا باید فورا به جا آورد و گرنه معصیت کرده اید و تا آخر عمر بر شما واجب می باشم.
همیشه دیده ز مژگان کند نماز خسوف

                                          که جسم خاکی من، در میانه حایل شد


4. نماز های پر فضیلت مستحبی هستم که باعث بر آوردن حاجات و آمرزش گناهان می شوم؛ بین دو نماز مغرب و عشاء خوانده می شود.


5.باید مرا آهسته خواند
نیتم را بر زبان نیاورید
قنوت و سوره هم ندارم
بعد از سلام  نماز مرا فورا بجا آورید
حتی بسم الله الرحمن الرحیم مرا آهسته بگویید.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ 9 / 2 / 1392برچسب:, ] [ 19:16 ] [ علیرضا موذنی ]
[ ]